Interview med tidligere Innovative Sport Management kursist, Kristoffer Jensen

Foto: Privat

Vi har taget fat i en af vores tidligere kursister Kristoffer Jensen, som har deltaget på Innovative Sport Management forløbet. Kristoffer har blandt andet delt hans tanker om sportsbranchen, hans udfordringer på vejen i sportsbranchen og fortæller, “Der har ihvertfald været udfordringer. Man bliver selvfølgelig klogere dag for dag, især når man arbejder i en branche der er så afhængig af stramme deadlines”.

Hvordan kom du ind i branchen?

Da jeg var 18, så jeg en annonce på facebook hvor FCK søgte fodboldtrænere. Der ansøgte jeg, og blev hevet til en samtale. Siden da har jeg været på noget af en rejse internt i F.C. København, som har ført til en masse spændende projekter med klubben. Jeg startede som fodboldtræner i vores samarbejdsklub projekt. Herefter fik jeg tildelt mere og mere ansvar, som har ledet til at jeg er sportslig ansvarlig på vores fodboldskoler. Derudover sidder jeg nu i eventafdelingen som praktikant.

Hvor længe har du været interesseret i sport?

Siden jeg kunne gå har jeg altid løbet rundt med en fodbold. Begge mine forældre var fodboldinteresseret, så det ligger nok i blodet. Men interessen for at arbejde i branchen startede nok, da jeg var 13 år. Jeg hjalp til med fodboldtræningen på et u7 hold i den lokale fodboldklub, hvor jeg selv spillede fodbold. 

Har der været nogle udfordringer, som har gjort dig klogere på hvor du vil hen?

Der har ihvertfald været udfordringer. Man bliver selvfølgelig klogere dag for dag, især når man arbejder i en branche der er så afhængig af stramme deadlines. De udfordringer jeg møder som fodboldtræner og eventmedarbejder har mest af alt bekræftet mig i at jeg er det rette sted. 

Hvem inspirerer dig til at være en del af denne branche?

Der en en del dygtige mennesker i denne branche, men i sidste ende er det nok mere passionen og kærligheden for især fodbold der driver mig. Inspirationen kommer i høj grad fra mine kollegaer i branchen, og i særdeleshed dem jeg møder til hverdag i F.C. København. Så Cliché agtigt som det lyder, har LinkedIn faktisk hjulpet mig en del med inspiration til hvilke afkroge af sportsverdenen som virker interessant.

Har du nogle råd til andre der gerne vil ind i sportsbranchen?

De 2 ting jeg virkelig har skrevet bag øret er netværke, og at være opsøgende. Noget af det vigtigste jeg har lært er at være opsøgende, det værste der kan ske, er at man får et nej. Oftere end ikke er folk villige til at høre hvad man har at sige, og så skal man gribe chancen når den kommer. LinkedIn er igen et virkelig godt værktøj til at få større indsigt, læring og netværk i branchen. Hver gang jeg har været til et kursus, overværet et oplæg eller snakket med en interessant person, har jeg linket med dem på LinkedIn.


Drømmer du også om at arbejde i landets store fodboldklubber? Så send en ansøgning til Nordens største sportsbrancheforløb Innovative Sport Management. Her får du undervisning fra nogle af landets dygtigste sportsaktører, du får et unikt netværk både med ligesindede kursister og folk i sportsbranchen og du får et kursusbevis til at styrke dit CV i din fremtidige søgen efter job i sportsbranchen.